DESIGNED BY JOOMLATD
Kiemelkedő garancia!
Egyedi tervezések!

 

Diószeghy Huba okleveles villamosmérnök – vállalkozó vagyok.

Első munkahelyem a VBKM Anód Áramirányító Gyárban volt, ahol több évtizedig dolgoztam a következő területeken: egyenirányító és transzformátor gyártás és a gyártáshoz kapcsolódó technológiai és tervezési munkák  Ezekben ipari gyakorlatot szereztem.

Elsősorban egyenáramú hajtások, ipari akkumulátortöltők, diódás és szabályozott egyenirányítók, továbbá az ezekből a gyártmányokból összeszerelt komplett berendezések tervezésében és gyártásában van gyakorlatom.

A tervezéshez és a villamos mérésekhez  szükséges speciális mérnöki tudást a Villamosipari Kutató Intézet VI. Főosztályától kaptam meg. A rendszerváltást követően néhány évet a VISZÉK Szövetkezetben is dolgoztam, mint tervező mérnök. Itt nagyáramú galvanizáló áramforrásokat terveztem.

-     Az áramforrások primeroldali háromfázisú tirisztoros szabályozású, olajhűtésű berendezések. Névleges egyenáramuk 1000-5000 Amper, gyártott darabszám 19-20 db. Ezek az áramforrások a mai napig termelésben vannak.

A gazdasági változások miatt 1992.-től mint vállalkozó dolgozom. Munkámban komoly mérnöki segítséget kaptam Nemeskéry Géza okleveles villamosmérnök vállalkozó társamtól. Vele a Villamosipari Kutató Intézetben ismerkedtem meg. 

 

A munkák kiindulási alapja az volt, hogy saját konstrukcióban megtervezni az egyenirányítókat és azok legyártását. Mint a gyári gyakorlatban is, itt is az alapvető szempontokat kellett megvalósítani:

Technikai korszerűség

Magas megbízhatósági tényező (100%)

A megépítés korszerű anyagok, alkatrészek felhasználásával

Színvonalas gyártási technológiák alkalmazása

A gyártmány esztétikus megjelenítése és kivitelezése

Megjelenés versenyképes árszínvonalon

A vállalkozásomban – kizárólag korrózióvédelmi területre – gyártottam katódállomás megnevezéssel villamos berendezéseket. Ezek stabilak és szabályozhatóak voltak, összesen 352 db-ot, továbbá katódállomásként alkalmazható mobilis mérőáramforrásokat is.

A katódállomások telepítése szabadtérre történik. Ez alól kivétel volt Kína, ahol zárt, klimatizált helyiségekben üzemelnek a katódállomások. A szabadtéri felállítás többletkövetelményekkel jár:

-         napsugárzás (szekrény hőmérséklet 70 °C mért)

-         téli lehűlés: - 20 °C mért

-         légköri eredetű túlfeszültség és havária

-         magasfokú üzembiztosság

Egyes esetekben a megrendelő cég számítógépes munkapont beállítást, üzemi paraméterek leolvasását, és még színesfém betörésről is azonnali információt akar. Ezek az információk műholdközvetítéssel érkeznek egész Magyarország területéről. Jelenleg ilyen feladatok ellátására 30-40 db áramforrás működik. Az üzemelési mód elnevezése: „Távfelügyeleti üzem”. – Minden szabályozható katódállomás távfelügyeleti üzemeltetésre is alkalmas kivitelben készül.

Befejezett műszaki fejlesztési munkák:

a, Készült 10A-15Vmax jellemzővel tranzisztoros katódállomás cosƴ=1 üzemeltetésre. Az egyes üzemi hullámformák csak számítógépes méréstechnikával (60kHz) mérhetőek és regisztrálhatók.

b, Készült 50A – 50Vmax jellemzővel tranzisztoros katódállomás „tökéletes katasztrófavédelmet nyújtó” potenciál vezérlésre minden fontos jellemző kijelzésével.

 

Az a, és b, fejlesztések érdektelenség miatt nem kerültek sorozatgyártásba.

c, „ÉPÍTŐ elemrendszer” stabil és szabályozott tirisztoros egyenirányítóvá alakításához vagy gyártásához: ezek az építőelemek építő alapjai egy teljes értékű tirisztoros egyenirányítónak. Megrendelni gazdaságossági vagy műszaki szempontból azokat az elemeket kell, amiket egy gyártó nem tud ”jól kihozni”, de a többi részeket saját gyártásból már igen. Így el lehet juti egy valóban korszerűen működő szabályozott egyenirányító gyártásához.

 

d, Transzformátorok, fojtótekercsek gyártmányfejlesztése: egy speciális technológia kifejlesztésével készülnek az eddig gyártott összes katódállomásba. Az így gyártott elemek jellemzői:

-         primer és szekunder tekercsek nincsenek egymásra tekercselve

-         vasmagok hypersil mágnesezhető anyagból

-         az e.i. üzemhez dropp csatorna képződik

-         a transzformátor mérete, súly a teljesítményéhez kisebb, ami olcsóbbodást is jelent

-         a transzformátorok, fojtók üzembiztonsága 100%.

 

 

Ugrás a lap tetejére

 

TOP